Objavljeno: 25.11.2010
Koncerti duhovnih pesmi Luke Debevca Mayerja
Med nami je spet zapel rojak iz Argentine basbaritonist Luka Debevec Mayer, in sicer ob spremljavi Diega Licciardija oziroma Roka Juhanta in sodelovanju sopranistke Ani Rode.
- petek, 3. novembra, cerkev sv. Petra, Radovljica
- nedelja, 7. novembra, cerkev sv. Jožefa, Celje
- torek, 9. novembra, cerkev sv. Helene, Dolsko
- petek, 12. novembra, krstilnica "Rotunda" pri stolni cerkvi Marijinega vnebovzetja, Koper
- nedelja, 14. novembra, Dom v Tinjah, Koroška
- torek, 16. novembra, cerkev sv. Ladislava, Beltinci
- petek, 19. novembra, Kulturni dom, Groblje
- sobota, 20. novembra, župnijska cerkev sv. Jerneja v Begunjah pri Cerknici
- ponedeljek, 22. novembra, sv. Peter - Ljubljana
- četrtek, 25. novembra, cerkev sv. Štefana, Vipava
- sobota, 27. novembra, cerkev sv. Andreja, Štandrež
- sreda, 8. decembra, cerkev sv. Jurija, Šturje
- petek, 10. decembra, cerkev sv. Trojice v Slovenskih Goricah
Prispevek o koncertu v Vipavi:
»Nebo je obiskalo Zemljo«
Recital duhovnih pesmi Luke Debevca Mayerja
V četrtek, 25. novembra, smo bili v Vipavi priča dogodku, katerega veličastnosti verjetno ni slutil nihče izmed poslušalcev. Življenjepis argentinskega Slovenca basbaritonista Luke Debevca Mayerja je sicer obetal veliko – redno poje v slovitem Teatru Colón v Buenos Airesu, je prejemnik več nagrad v Argentini in Italiji ter štipendij s slavnimi pedagogi, v vidnih opernih vlogah poje na velikih svetovnih odrih, 2004. in 2009. je bil razglašen za najboljšega solopevca Argentine – a če tako neopazno pride v malo Vipavo, potem prav velikih pričakovanj običajno ni. Pa smo se zmotili!
Že njegove pozdravne besede so napovedovale, da bomo poslušali – neuko rečeno – čudovit, žameten glas. Repertoar je obsegal pestro paleto duhovnih pesmi velikih mojstrov (Reger, Dvořák, Beethoven, Gounod, Puccini), črnskih duhovnih, prav posebej občuteno pa so zazvenele slovenske. Debevec Mayer je pel v kar petih jezikih; tiste pesmi, za katere imamo tudi slovenska besedila, je zapel v izvirnem jeziku in slovenščini.
Glasbeno poustvarjanje Luke Debevca Mayerja, organista Roka Juhanta in sopranistke Ani Rode (prav tako iz Argentine) je ganilo tako laično kot strokovno poslušalstvo. Razlog je očiten: izvajalci so prek glasbe stopali v neposreden stik z Bogom, svoje izjemne talente pa zavestno izkoriščali »v večjo Božjo slavo«. Glasbo so od izvora – najvišje Lepote – prenašali poslušalcem tako rekoč brez izkrivljanja in človeških »popravkov«, kot smo jih običajno vajeni.
Debevec Mayer je s svojim glasom mogočno napolnil veliko vipavsko cerkev, čudovito pa je zazvenel tudi njegov pretresljivi piano – še posebej sta nam v spominu ostala občuteno zapeta K Tebi želim, moj Bog in izvrstno muziciranje v črnski duhovni Kje si bil. Pevec je svoj talent in izjemen glas nadgradil z vokalno tehniko, ki mu omogoča lahkotno izvajanje in močno izraznost. Če temu pridamo še argentinsko-slovenski značaj in melos, globoko vero in pokončno slovenstvo, ki ju Debevec črpa iz slovenske skupnosti v Argentini, ter vsebinsko skrbno izbrane in podoživete pesmi (po izobrazbi je tudi filozof), je jasno, da o dogodku ne moremo govoriti drugače kot v presežnikih.
Izvajalec je med pesmimi bral Terčeljeva (ne da bi kaj vedel o oktobrskem Terčeljevem shodu v Logu in pobudi za njegovo beatifikacijo!) in Kettejeva besedila ter koncert tudi s tem razširil v izjemen duhovni dogodek, ki je – adventnemu času primerno – vzbudil pričakovanje in hrepenenje po Luči.
Urška Makovec